مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز:

شهروندان در۶ ماهه نخست امسال ۷۳ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ داشته اند

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز گفت: طی نیمه اول سال جاری شهروندان ۷۳ هزار تماس با سامانه ارتباطات مردمی شهرداری شیراز داشته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، هاشم مظاهری زاده با بیان این مطلب که بیش از 44 هزار تماس، مربوط به درخواست و شکایت و بیش از 27 هزار مورد تماس های مربوط به راهنمایی شهروندان و مسافرین بوده است اظهار داشت: در بسیاری از موارد موضوع درخواست شهروندان در حیطه وظایف شهرداری نیست و شکایات آنها نیز به سایر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان مرتبط می باشد که همه این موارد در قالب راهنمایی ثبت می شود. همچنین در بین مناطق شهری نیز بیشترین تماس ها مربوط به منطقه یک و کمترین تماس ها مربوط به منطقه هفت، در بین سازمان ها بیشترین تماس مربوط به سازمان مدیریت پسماند و کمترین تماس مربوط به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و از نظر موضوعی نیز بیشتر تماس های شهروندان مربوط به موضوعاتی نظیر سد معبر و مزاحمت خودروهای بارفروش، زباله و ضایعات و پارک ها و فضای سبز است که نشان دهنده نگاه تیزبینانه شهروندان نسبت به مسائل مختلف شهری و اهمیت نظم و زیبایی بصری شهر برای آنها می باشد.
وی خاطرنشان ساخت: امروز اداره امور شهرها بدون مشارکت و همراهی شهروندان میسر نیست. از این رو برقراری ارتباط دو سویه میان مردم و نهادهای خدمات رسان از جمله مجموعه شهرداری که گستره وسیعی از خدمات را ارائه می دهد، از ضرورت های مدیریت شهری است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز ارتباط شهروندان با سامانه 137 و دریافت انتقادها، پیشنهادات و خواسته های آنها را بازوی توانمند و همیار مجموعه شهرداری برای نظارت بیشتر بر مناطق مختلف و خدمات رسانی مطلوب دانست و اظهار داشت: لازمه ساختن شهری پایدار، به کارگیری مشارکت شهروندان و شنیدن نظرات آنهاست که در نهایت موجب افزایش رضایتمندی خود شهروندان، احقاق حقوق آنها و کاهش هزینه های اداره شهر می شود. در این راستا سامانه ۱۳۷ یکی از مهم ترین ظرفیت های شهرداری است و از طریق آن شهروندان می توانند صدای خود را به گوش مدیران شهری برسانند.
مظاهری زاده افزود: رویکرد کلی ما این است که سامانه 137 به عنوان مرکز راهنمایی شهروندان و گردشگران شناخته شود تا آنها را در مسیریابی، اطلاع از خدمات و برنامه های شهرداری و... یاری دهد که در این راستا افزایش تماس هایی که در رسته راهنمای شهروند ثبت شده اند نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حاکی از توفیق در این زمینه می باشد.
وی پاسخگویی به سوالات شهروندان و راهنمایی آنها در ارتباط با خدمات شهری، ثبت و ساماندهی فوریت های شهری، کاهش مراجعه حضوری شهروندان در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و نهادینه سازی فرهنگ تعامل و پاسخگویی بین مردم و مسئولین را از جمله نتایج حاصل از عملکرد سامانه 137 دانست و گفت: بهبود سلامت اداری و استفاده بهینه از داده‌های این مرکز در راستای آسیب‌شناسی مسائل شهری از دیگر اهدافی است که شهرداری دنبال می‌کند.

شهروندان می توانند 137 را روی گوشی همراه خود نصب کنند
برای تسهیل در ارتباط شهروندان با مرکز 137 نسخه موبایلی این سامانه راه اندازی شده است. مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز گفت: با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی در دنیای امروز، برای شنیدن صدای شهروندان و انتقادات و پیشنهادات آنها به صورت لحظه ای به سمت استفاده از فناوری های نوین و طراحی نسخه موبایلی سامانه 137 رفتیم تا شهروندان بتوانند همانند یک گزارشگر عکس ها و فیلم های موردنظر خود را به این سامانه ارسال کنند. وی افزود: شهروندان می توانند اپلیکیشن اندروید 137 را از سایت شهرداری شیراز یا کافه بازار دانلود کنند و علاوه بر امکان ثبت و پیگیری پیام با استفاده از این اپلیکیشن به صورت آنلاین عکس، فیلم یا صدای خود را ارسال کنند تا کارشناسان مرکز 137 با بررسی مستندات ارسالی به نحو بهتری بتوانند پاسخگوی درخواست های شهروندان باشند. همچنین نسخه ios این اپلیکیشن نیز در حال راه اندازی است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز با بیان اینکه طی یک سال گذشته میزان تماس های شهروندی با سامانه 137 افزایش صددرصدی داشته است، گفت: این سامانه به صورت 24 ساعته با یک خط E1 که قابلیت پاسخگویی همزمان به 30 نفر را دارد پاسخگوی تماس های شهروندان می باشد و با افزایش سرعت و دقت در پاسخگویی به خواسته های آنها، میزان رضایت شهروندان از نحوه رسیدگی به درخواست ها و اعتماد آنها به سامانه 137به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.


۱۳۹۶/۰۸/۰۸
منبع : اداره کل ارتباطات و امور بین الملل
تعداد بازدیدها : ۵۶
مطالب مرتبط با این موضوع :
نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید

تمامی حقوق این پرتال متعلق به اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز می باشد.