بازگشت |
رئیس اداره اطلاع یابی اداره کل ارتباطات شهرداری شیراز:

۱۳۷ گوش شنوای خواسته‌های شهروندان است

سامانه ارتباط مردمی شهرداری شیراز (137) با هدف دریافت دیدگاه‌ها، انتقادات، پیشنهادها و درخواست های شهروندان در خصوص مدیریت شهری و همچنین ایجاد ارتباط بیشتر شهروندان با مدیران ارشد شهرداری در بهمن ماه سال 1381 راه اندازی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، رشد روز افزون ارتباطات باعث شده است که شهرداری کلانشهر شیراز در 15 سال گذشته سامانه ای را ایجاد کند که به انجام سریع و دقیق امور و مشکلات شهری با نظر مستقیم و مشارکت فعال شهروندان بپردازد تا ساکنان این کلان‌شهر نسبت به محیط زندگی خویش نگاه دقیق تری داشته و همچنین پیگیر خواسته هایشان باشند.
رییس اداره اطلاع یابی و ارتباطات مردمی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز، در خصوص سامانه 137 گفت: شهروندان با احساس مسئولیت در قبال شهرشان به مدیریت شهری برای اداره هر چه بهتر امور شهر یاری می رسانند.
روح ا... مظفری اظهار داشت: سامانه 137 یکی از راه های ارتباط شهروندان با شهرداری و مشارکت در اداره امور شهر است.
وی افزود: هر شهروندی که در محدوده جغرافیایی شهر شیراز قرار داشته  باشد می تواند با استفاده از تلفن ثابت یا همراه برای ثبت درخواست، شکایت، پیشنهاد، تقدیر و تشکر از شهرداری یا دریافت راهنمایی در خصوص موضوعات شهری و آدرس یابی با سامانه ارتباط مردمی 137 تماس برقرار کند.
رییس اداره اطلاع یابی و ارتباطات مردمی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز در خصوص تعداد خطوط سامانه 137 گفت: همزمان با راه اندازی نرم افزار جدید مرکز 137 از اردیبهشت ماه 95، چهار خط آنالوگ این مرکز به 30 خط دیجیتال(E1) تبدیل شد.
مظفری ادامه داد: با راه اندازی این تعداد خط ورودی، یکی از نارضایتی های اصلی شهروندان یعنی مشکل برقراری ارتباط با سامانه و کیفیت صدا، تا اندازه بسیار زیادی رفع شده است، به صورتی که می توان گفت حتی در ساعات اوج تماس و ایام بارندگی و بحران، شهروندان در 24 ساعت شبانه روز با وضعیت اشغال خطوط سامانه مواجه نخواهند شد.
وی افزود: از طریق آنالیز اطلاعات ثبت شده در سامانه 137، کثرت درخواست شهروندان در موضوع و منطقه مشخص می شود و از تجزیه و تحلیل تماس های گرفته شده، در اداره هر چه بهتر شهر استفاده می شود.
رییس اداره اطلاع یابی و ارتباطات مردمی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز با اشاره به نکاتی برای برقرای ارتباط مناسب با سامانه 137 خاطرنشان کرد: هنگام تماس با 137 کارشناس ثبت پیام سامانه ارتباط مردمی پاسخگوی شهروند است؛ شهروندان باید هنگام تماس به تعیین نشانی دقیق و نوع موضوع درخواست قبل از تماس، توجه کامل به سوالات کارشناس پاسخگو، یادداشت کردن کد پیام برای پیگیری و اطلاع از نتیجه انجام درخواست توجه داشته باشند.
مظفری افزود: سامانه 137 با حدود 400 موضوع پاسخگوی شهروندان در حوزه هایی نظیر خدمات شهری (زیباسازی، رفع سد معبر اصناف،رفع آبگرفتگی، وسایل بازی و تجهیزات بوستان ها و فضای سبز و ...)، حمل و نقل و ترافیک شهری (نحوه خدمت رسانی پارکینگها، نصب و مکانیزه کردن پل های عابر پیاده، نصب سرعت‌گیر، کیفیت خدمات پایانه های مسافربری و ...)، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی (جمع آوری و ساماندهی متکدیان، معتادین و کارتن خواب ها، فرهنگسراها، سالن های ورزشی و ...)، مالی و اداری (عوارض، نوسازی، نحوه عملکرد و فعالیت کارکنان شهرداری و ...)، شهرسازی و معماری (ساخت و سازهای غیرمجاز، عدم رعایت موارد ایمنی و ...) و فنی و عمرانی (لکه گیری و روکش آسفالت معابر، مرمت و جدول کشی و ...) است./


۱۳۹۶/۰۶/۱۲
منبع : اداره کل ارتباطات و امور بین الملل
تعداد بازدیدها : ۱۵
مطالب مرتبط با این موضوع :
نظری ارسال نشده است
نام :
پست الکترونیک :
شرح :
نظر :   برای ارسال نظر خود، دکمه ارسال را بزنید
کد امنیتی را وارد کنید

تمامی حقوق این پرتال متعلق به اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز می باشد.